23 november 2015

Väner lax på julbordet i år igen.

Nors och löja i dagens laxar.
Välmående silver torpeder.
Idag va det bättre fart i fisket. 5st lax kontakter som resulterade i 2 godkända laxar som vi behöll. 3 / 3,5kg perfekta mat laxar som när dagens var slut fick guiden behålla. Tack för det mina kunder som inte ville vara med på bild. Nu är mina julbords laxar ordnade!!

Jag kollar gärna i maginnehållet på laxen. Det talar om vad dom äter och när dom har ätit under dagen. Och då kan man lätt räkna ut när hugg perioden(arna) är. Idag va det dom första och sista timmarna på dagen där jag fiskade och då tycker jag det varit den senare veckorna. Det beror oxå lite på mängden lax i förhållande till mängden betes fisk på den plats man fiske. Laxfiske är inte helt enkelt.. Nu kommer vinden att tillta och då får vi stanna på land men så fort den tillåter fiske är jag på vattnet igen. Over and out.