29 oktober 2015

Hösten hittills största lax.

Idag fyller jag år och bästa presenten jag önskade mig, va att fiska lax med mina grabbar. Grabbarna var inte svårövertalade... Det nappade på rätt bra och efter 3 laxar under mått så kom hugget med stort H!! Oj oj va kul ett sånt hugg som vi alla som gillar att trolla lax vill ha. Vi fatta genast att en stor lax huggit. Den simmade på lång lina från barbord över till styrbord och jag fick riva in alla 4 ytspön för att inte få trassel. Laxen visade  sig med att köra i ytan likt en radiostyrda racerbåt. Hur kul som helst och när Felix efter en lång och hård fight äntligen fått in den nästa i håven så drog den ner mot botten och så var det dags att börja pumpa in laxen igen. Casper stod redo med håven och håvade den perfekt. Efter lite glädje tjut ombord mätte vi laxen till 90cm och vikten 7,7kg. Nytt PB till Felix med 0,2kg. Vi hade även ett bra napp och tappade en fin lax innan vi styrde mot hamn. Tack för i dag och en den bästa present som jag önskade!!